Buss 816 mot Gullmarsplan via Örebro.

Igår hade de ställt in 872:an till Gullmarsplan, vilket gjorde att jag fick stå och huttra utanför skolan i typ en kvart. Då kom min kollega Pehr och skjutsade in mig till Tyresö Centrum. Hurra, tänkte jag det går ju en massa bussar till Gullmars från centrum. Bland annat nummer 816, så den hoppade jag på. Tyvärr var det ingen som berättade att den tog vägen via Örebro på sin väg mot Gullmars. Den åkte genom platser jag inte trodde fanns och som jag aldrig vill se igen. Nu hatar jag Älta ännu mer än jag gjorde innan.

Det tog mig nästan två timmar att komma hem. Jag hatar SL. Framförallt hatar jag buss nummer 816. Den kan inte vara hälsosam för någon.

5 svar to “Buss 816 mot Gullmarsplan via Örebro.”

  1. Jag har själv gjort detta misstag en gång, fast då till skolan. Bussen tog mig till många märkliga sagoplatser. Namnen var riktigt mustiga vissa på gränsen till burdusa.

  2. Inte hata fina Älta. 816 är en fantastisk buss. Den har bland annat tagit mig till dina lektioner, ge den en chans till Fredrik!

  3. ok. louise…jag lovar…

  4. Haha, Fredrik, du kan ju inte hata lilla Älta för att du inte tog en buss som färdades via motorvägen.

  5. Detta är det bästa blogginlägget jag någonsin läst. Underbart så rätt de är. hahahha

Kommentera

