Använd toalettborste!

På hösten 2004 skrev jag ett inlägg på den virtuella anslagstavlan på jobbet som handlade om att i det fall man har gjort nummer två på toaletten och det så att säga lämnat spår efter sig är det önskvärt att man använder toalettborsten som ofta står till höger om toaletten.

Vissa på jobbet tyckte det var roligt, andra blev arga och undrade vem fan den här nya spolingen är som kommer hit och ska uppfostra vuxna människor. Generellt sett kan man säga att de som tyckte det var roligt är sköna människor. Det som blev sura är det inte (alternativt var någon av de sura människorna skön, men insåg att en del av toalettklägget var hans/hennes förtjänst).

Lite då och då blir jag hur som helst påmind om att alla inte läste så noga, alternativt har glömt bort detta inlägg. Det hände senast idag på lunchrasten. Mitt problem med detta är att jag inte kan lämna en toalett som är nersmetad med bajs i porslinskoppen. Jag skulle dö om jag gick ut från en besudlad toalett och i dörren mötte någon som var på väg in, samtidigt som jag vet hur koppen ser ut. Alltså tvigas jag själv ta upp toalettborsten och göra rent efter andra människors bajs lite då och då. 

Mitt liv är inte värdigt.

Ett svar to “Använd toalettborste!”

  1. p.s. jag noterade just att det finns toalettborstar på min skolas elevtoaletter också. Inte för att jag vill ge idéer om något, men med tanke på att elever kan ställa till med jävuskap nästan helt utan andra medel är det förvånande att man inte ser fler toalettborstar på fel ställen.

Kommentera

