Vad i helvete är det med dem?

Telia, Bredbandsbolaget, alla budfirmor och nu också Com Hem.

F: Hej, jag skulle vilja boka en teknikertid.

Com Hem: Ja, då ska vi se vad som är lediget…den 12:e april 10-16

F: jaha, det är en sån här ”vi låtsas som om folk inte jobbat tid”?

CH: ja, precis…

F: ok. ja…jag jobbar då…

CH: det var synd…

F: ja, hur tänker ni egentligen?

CH: ja, vi har tider mellan 16-20 också, men de försvinner snabbt

F: nähä! ok. när har ni nästa tid för människor som inte är pensionärer eller arbetslösa?

CH: den 15:e april.

F: då tar jag den…

Varför tror de här bolagen att man är hemma en random arbetsdag klockan 10? Vem fan är det? Värst är ändå budföretagen som bara lägger en lapp i brevlådan: vi var här och försökte leverera klockan 13:20, men du var inte hemma (no shit ass face…) så nu får du åka till Tumba till vår jävla central där och hämta ditt fucking paket istället eftersom vi straffar alla som jobbar här.

En gång ringde en budkille som stor utanför min dörr oanonserat och försökte skälla ut mig för att jag inte var hemma! jag skickade honom till kemtvätten på andra sidan gatan. Man kan alltid lita på Abdullah i kemen. DET är en skön lirare!

Men Gud alltså. Att de bara orkar låtsas som om Sverige inte hade något annat att göra än att vänta på deras  tekniker och budkillar.

Ett svar to “Vad i helvete är det med dem?”

  1. nähä! ok. när har ni nästa tid för människor som inte är pensionärer , arbetslösa eller har möjlighet att jobba hemifrån?

Kommentera

