På skiva med M07

Igår var jag på skiva med min mentorsklass. Jag var toastmaster också, vilket gjorde att det kändes som om jag klingade i glaset var 7:e sekund i snitt. Det var väldigt trevligt och jag höll också tal för dem i rimform. Hannan höll ett jättefint tal till klassen och till mig. Det är svårt att inte bli lite gråtfärdig sista månaden av ett treårigt förhållande. Under halva min lärarkarriär har jag varit mentor för M07. Jag har haft dem i fler kurser än jag minns att räkna upp och jag kommer sakna dem mycket. Jag skulle sjunga låten jag skrivit till dem också, men det gick inte så bra. Det var ju det här med blödigheten.

På släppet tjatade eleverna på att magistern skulle dansa. Till sist gjorde han det. Det är alltid konstigt att vara på en klubb där man med sina dryga 30 är äldst med ungefär 10 år, men så är det inte i första hand för min egen skull jag är där, utan för mina elevers. Detta verkade tyvärr inte en del av släppgästerna ha förstått, vilket var tråkigt. En del av killarna som stod runt dansgolvet verkade ha tröttnat på att jag var där och då gick jag så klart hem för att kurera min förkylning (eller vad fan det är fråga om).

Jag hade hur som väldigt trevligt under middag och släpp och vill tacka för inbjudan och toastmasterförtroendet. Det är roligt att se alla föräldrar och prata med pojkvänner till tjejerna.

Tack för igår! Ni är mycket bra och jag tycker mycket om er.

6 svar to “På skiva med M07”

  1. Hej Fredrik! Hörde av alla dina elever om din låt och var bara tvungen att höra den. Det gjorde jag också, har haft den på hjärnan sen dess. Var bara tvungen att säga att den var jättebra 🙂 påminner ibland om crash test dummies, me like 🙂
    Du sjunger bra hur som helst.
    Lina Bjällhag

  2. Gud va snäll du är, Lina! Man tackar och bockar…

  3. Varsågod! 🙂 Jag tyckte ju att det var bra 😛 Hoppas du inte tog illa upp för crash test dummies, han kan ju låta lite skum ibland, tänkte mest på början av mmm mmm mmm 😛

  4. Jag måste också säga det Fredrik, låten är jättefin! Familjen har pratat om den efter skivan 🙂 Det slog mig också att din sångröst påminner mycket om Chris Cornells 😉

  5. Det gjorde jag inte, Lina.

    Tack, H! och vilken komplimang!!!

  6. Va bra. =)

Kommentera

