Pappa ringer med divere saker.

True story!

Pappa och Therese (min lillasyster) sitter vardagsrummet och kollar på TV. Pappa ska ringa ett samtal tar upp en dosa med siffror på och slår nummret till den han vil nå. Kanske hade det varit lättare om han tagit upp telefonen istället för miniräknaren…

True story nummer två:

Telefonen ringer och pappa svarar. Han måste resa sig för att kolla någon uppgift och kommer sedan tillbaka till telefonen, lyfter luren och börjar prata. Konstigt nog svarar inte peronen i andra ändan längre. Det skulle kunna bero på att pappa lyft upp fjärrkontrollen och börjat prata. Som tur är finns det vittnen på båda händelserna.

Pappa är också bra på att kalla mig vid samma namn som mina systrar, hans bror vid mitt namn samt har en gång mer eller mindre medvetet sett till att förvara sina nycklar i vår soptunna.

Ett svar to “Pappa ringer med divere saker.”

  1. Eva Rydberg Says:

    Hahaha, ni har också en Tåmmas i er familj, härligt! Tåmmas har med all säkerhet lyft fjärrken ibland, och jag har fått heta både Johan och Tussan. Det händer alltid nåt spännande med en sån pappa.

Kommentera

