Eclipse är ingen klubb. Det är en ofrivillig komedi har det visat sig.

Jag har sett det på mina yngre vänners facebookuppdateringar: ”Eclipse ikväll”””” *asg*, *lol* *längtar*” å sånt har det stått. Åhå. En ny klubb i stan har jag tänkt, men jag är ju över 30  också.

Det visar sig att det handlar om en trilogi som heter Twilight och som inte är en trilogi. Häromdagen fick jag ialla fall se Eclipse gratis – eller som jag svarade på sms:et – självklart vill jag se del tre av en trilogi som jag inte kunde bry mig mindre om gratis med er (jag måste ju förtydliga hur gubbkulturell jag är och att jag alltså inte betalat några pengar för detta jag nu bloggar om).

Det var en fruktansvärt dålig film. Det var inte bättre än ett valfritt avsnitt av en dålig serie som man råkar titta på mellan 03:30 och 04:30 på kanal 5 (förlåt Erika). Den största skillnaden var att här spelade Maria Wetterstrand huvudrollen och Matt Damons fulare bror spelade varulv (inget skämt. man förväntas ta varulvar på allvar i filmen). Plotten är följande: En vanlig tjej är kär i en vampyr som är kär i henne, men han vill inte ligga med henne förrän de gift sig. Då vill hon att han ska ”förvandla” henne till vampyr.  Tjejen är också kompis med en varulv (matt damons fula bror) som också är kär i henne. En annan ond tjejvampyr vill döda tjejens vampyr (eller tjejen) för att han dödade den dumma vampyrens kille i en annan film. I slutet av filmen bestämmer sig varulvarna och vampyrerna att kämpa ihop mot de dumma vampyrerna. En av de roligaste scenerna var när en av vampyrerna skulle tolka vad varulvarna sa när de grymtade – och detta skulle man alltså ta på allvar. Jag fattar inte hur man kan göra det ens om man är 15 år gammal. Att det är en mormon som skrivit det hela gör att allt får en absurd moralisk-kristen överton om att inte ha sex före äktenskapet etc. Hur som helst gillar kidsen (och Emma Mollberg) det här. Jag ville mest skrika högt när snällvampyren förklarade att han inte ville ligga före de gift sig.

9 svar to “Eclipse är ingen klubb. Det är en ofrivillig komedi har det visat sig.”

  1. du förstår inte hur det är freppa!
    läs böckerna!

  2. Jag ÄLSKAR twilight! 🙂 Kanske har något med den manliga, inte helt fula, vampyren 🙂 Fatta!!!???

  3. Nej, jag förstår inte, Kim och nej, jag fattar inte Anna? Vad har den snygga vampyren med något att göra?

  4. han är inte så snygg som han får creds för…

  5. Eva Rydberg Says:

    Jag vill bara förtydliga att Emma Mollberg (som btw vare sig är mormon, nymfoman eller 15 år – snarare tvärtom) INTE håller just Eclipse som personlig favorit eller för den delen någon slags levnadsfilosofi. Däremot tycker hon att den är, (citat): ”Fantastisk, underbar, grymt verklighetstrogen och en vacker kärlekshistoria. EdWard I love you!!!! *ler* DU E ZÅ ZnYgG!!!!! *asg* ja typ vilL typ GiFTA mej me dej!!!!!! *kär*”

  6. Ja du, Eva. Det är så typiskt Emma att uttrycka sig så. not. Däremot kan jag dementera att hon inte skulle vara nymfoman. Det vet jag stämmer för det har hon sagt till mig.

  7. Eva Rydberg Says:

    När man dementerar att någon INTE är något blir det en dubbel negation. Negering av en negerad sats ger en ny sats med samma mening som den ursprungliga onegerade satsen. Du säger alltså att Emma är nymfoman. Förstår du vad detta kan få för konsekvenser?

  8. Hahahahaha, Åh. nu ser jag fram emot min praktik mer än NÅGONSIN. Detta sak jag skriva upp på min lista om diskussioner jag vill ha med dig. Moaha.

Kommentera

