Fredrik ringer 112

I går var jag först i studion och spelade in trummor till Economy song. På kvällen var jag och Dan på Debaser slussen och drack öl. Efter dessa events åkte jag hem och ställde mig för att glo ut genom fönstret på Hornsgatan där jag bor. Det var underhållande. Mitt i ett av körfälten på den lilla otrafikerade bakgatan som Hornsgatan är (not) stod nämligen en man i jeans och vit skjorta och såg inte alls ut som en bil. Runt omkring honom försökte de andra bilarna köra. Innan man ska ringa 112 måste man alltid tänka efter, men efter att mannen nästan blivit påkörd genom att ta ett par alkoholiserade, oberäkneliga steg rakt ut i det andra körfältet och nästan blivit påkörd ringde jag. Han höll faktiskt på att dö så som han höll på. 10 minuter senare hade han vinglat ifrån korsningen Hornsgatan/Lignagatan och jag kunde inte se honom mer, men jag hoppas att han klarade sig genom natten.

Bli aldrig sådär full (igen), hörru!

Kommentera

