Allt under kontroll! Ingen fara alls!

Allt är kaos. Högarna med viktiga papper som betyder saker ligger på mitt arbetsskrivbord och hur jag ska kunna ha en överblick över ekonomi, strategier för programmet, mina kurser och elever till de kommer på tisdag/onsdag nästa vecka är för mig en gåta. Jag är så trött i huvudet att jag gör fel hela tiden. Jag kallar folk vid fel namn och säger helt ologiska saker. Jag glömmer mina kläder och lägger kreditkortet på bandet och behåller bananen. På söndag ska jag nog åka och köpa soffor till min skola. Som tur är får jag jävligt mycket betalt för att jag jobbar på min fritid och många kommer tacka mig – eller också är det inte så, men det är smällar man får ta om man vill vara med och påverka och få det som man vill i den kommunala världen.

Igår inträdde en rolig ögonblicksbild. Klockan 1730 har alla åkt från skolan utom jag och en annan kollega som också är arbetslagschef precis som jag. Hade skolan inte stängt 1700 (bara en sådan idiotisk sak!!) hade vi varit kvar länge än. Vi sitter och stirrar ner i marken vid busskuren och orkar inte prata. På den tomma parkeringen framför oss står en bil. Bakdörren är öppen och på huk, till synes helt apatisk, sitter en kollega till oss som också är arbtslagschef. Efter två dagar är vi helt utpumpade. Det kommer bli en rolig termin.

p.s. I somras hade jag en konversation på en fest. Efter ett tag refererar kvinnan jag pratar med till ”min före detta pojkväns ex.” Men vänta….det måste ju vara du!

2 svar to “Allt under kontroll! Ingen fara alls!”

  1. Jobbigt läge, vad pratade hon om? Jag tänkte. om det var ”skitsnack” om hennes före detta pojkväns ex, alltså du.. då hade det varit sjukt jobbigt 🙂

  2. Jag minns faktiskt int eriktigt vad hon bubblade om…

Kommentera

