Jag tar det tillbaka.

Opinionsundersökningarna har svängt betydligt det här valåret. Troligen därför att opinionen har svängt både fram och tillbaka. Detta gör att opinionsundersökningarna har tappat något i värde – åtminstone vad gäller att utse segrare. Årets val ser ut att bli en riktig rysare och förra veckans tidigare besked om en borgerlighet som drar ifrån har bytts till en opposition som knappar in sakta men säkert. Idag är det val på riktigt och då är det svenska folket som bestämmer, inga opinionsinstitut eller politiker kan nu göra annat än att vänta.

Själv har jag haft svårt med sömnen de två senaste dagarna. Jag har vaknat och grubblat och funderat på scenarior. Vallokalerna har öppnat för sju minuter sedan. Det är nu det gäller. Reinfeldt eller Sahlin? Det känns faktiskt omöjligt att säga just nu.

Jag vill också ta tillbaka det föregående inlägget. Inte därför att det var fel när det skrevs. Det var rätt. Sverigedemokraterna ska hållas borta till varje pris. Det står jag för vilken dag i veckan som helst. Däremot har chansen för egen majoritet för alliansen minskat så mycket att jag inte tycker att det går att rekommendera väljare att göra någonting annat än att fundera över vad som är bäst för Sverige.

Hoppa över Pathos och rösta enligt vad Logos säger dig. Lycka till!

Ett svar to “Jag tar det tillbaka.”

  1. Bra där! Sent ska syndaren vakna!

Kommentera

