Jag gillar lika!

Förlåt om jag kanske blir lite tjatig i det här med sågandet av tramsiga deklarationer, men Aftonbladets ”Vi gillar olika”-kampanj är tramsig. Budskapet är sjukt diffust och känns bara som ett (lyckat) försök från AB att få folk att prata om kampanjen och tidningen. Jag tror inte direkt att de bryr så värst mycket om antirasismen jämfört med att sälja tidningar. När sådana kampanjer dyker upp ställer jag alltid motfrågan: kan någon tycka annorlunda? Bortsett från SD:s kärnväljare tror jag att de flesta inte håller med. Eller…budskapet är så diffust att de kanske också håller med.

Vem är i så fall emot?

p.s. Jag gillar lika strumpor bland annat. Därför har jag ingen hand på min facebookprofil.

Kommentera

