Kanske den konstigaste förfrågan någonsin.

För någon vecka sedan damp mailet ner i inboxen på fejjan som kanske är det konstigaste (på ett bra sätt) jag någonsin fått av en person jag aldrig träffat. Hon håller på med en artikel vars innehåll jag kanske inte ska avslöja, men efter att hon berättat vad den handlade om kom följande passage:

Jag undrar nu alltså om du, för 500 kr i arvode(som tack för besväret;-)), kan tänka dig att låta en fotograf komma och ta en bild på dig bakifrån, typ näck(men inget ska synas!), och utan att man på något sätt kan se att det är du, artikeln handlar ju inte om dig. Men vi vill inte ha en bildbyråbild, för då kan ju artikeln kännas lite fejk. HOPPAS du kan ställa upp, snälla säg ja :-)?!

Jag tackade artigt nej, men jag tyckte det var roligt att någon kompis tyckte att jag var en person som skulle kunna tänkas göra nakenjobb lite on the side sådär.

Kommentera

