10 sms i timmen?

När jag har sms-kontakt med elever inser jag att vi har olika standards för hur sms hanteras. Så här kan det se ut:

Elev: När skulle vi träffas vid univeritetet?

Fredrik: Klockan 10.

(Här tycker jag att vår konversation är slut, men de tycker sällan eleverna.)

Elev: ok. Visst ska det bli kul?

Fredrik: ja. (nu borde vi verkligen vara klara med konversationen va?)

Elev: Vad kortfattat du skrev! Är du sur?

Jag svarade inte. Herregud liksom!

I USA skickar och tar tonårstjejer emot 1o sms i timmen. I timmen!! Det är vad jag skickar på en vecka typ! Man förstår hur det kan bli så många när man kommunicerar med dem via sms. Man förstår att de måste skicka ett par sms per lektion för att hinna upp till kvoten.

BTW: Jag ser varenda sms du skickar.

Kommentera

