That’s all.

Igår gick jag och Selma hem från Heron city där vi kollat på en soffa (och jag letat case till min macbook pro på testosteronmeckat Mediamarkt). På vägen ut örde jag meningslös radiopop från USA. Sångaren sjöng något med baby, baby och jag försökte slå dövörat till, men till slut sjöng han ”That’s all I have to say” eller något liknande. Jag insåg då att den raden kan vara den mest meningslösa av alla rader i en textrad. ja. Du har ju redan sagt det! Frasen visar att textförfattaren inte ens är förmögen att hitta på ytterligare en floskel att stapla på de andra i den meningslösa låten han/hon skapat.

Tänk på det nästa gång någon sjunger att han/hon inte har något mer att tillföra. Stäng genast av låten och sätt på valfri låt med Tool. Varför inte den här?

Eye on the TV
‘cause tragedy thrills me
Whatever flavour
It happens to be like;
Killed by the husband
Drowned by the ocean
Shot by his own son
She used the poison in his tea
And kissed him goodbye
That’s my kind of story
It’s no fun ‘til someone dies

Inte en tom textrad någonstans. That’s all I have to say.

Kommentera

