Barn som lämnas obevakade säljer vi till Cirkus.

Idag var jag inte glad på elever. Två lektioner i rad ställde jag mig frågan om varför jag tar på mig en stress som rättmätigen borde tillhöra dem. Om jag har givit dem en uppgift med deadline i god tid och 3345 gånger påtalat att de måste börja NU annars kommer de inte hinna, men de ändå facebookar, spotifyar, lökar, tramsar och gör alltför lite varför är det då jag om blir stressad när vi närmar oss deadline? Jag kan inte svaret på frågan, men vissa dagar blir man sugen att sälja av en del av dem till närmsta cirkus. Det är bäst att du förälder håller koll på dem annars kanske de snart sitter i en bur på en cirkus nära dig. Kolla på freaket som inte vet skillnaden på riksdag och regering!
p.s. Jag läste i DN häromveckan att Sveriges mest innovativa lärare också blivit Europas och nu ska hon tävla om titeln världens mest innovativa lärare. Hon lade ut föreläsningar och material på webben så att elever kunde plocka upp saker där om de exempelvis missat en lektion. Nog för att egenberöm luktar illa, men – been there done that sedan 2007.
p.s.2 nästa lektion älskar jag säkert cirkusbarnen igen. Det brukar vara så.
Kommentera

