Judehat bland idioter.

Jag fattar inte riktigt vad det är med judehatet bland obildade människor. Jag förstår hur invandringsfientliga grupper kan ogilla invandrare – typ – de är inte som vi och ber till Gud och talar konstigt – vi gillar inte det! De ska dö! Det är en logik på puckonivå jag kan relatera till. Men judehatet övergår mitt förstånd. ”Judar” ser ju ut ”vi” svenskar och har ofta bott i Sverige i flera generationer. Det finns inget lika lätt att peka på och spy sin frustration och hat över bland judar. Samma killar som tror att ”invandrarna” ska lägga ner Julafton och står av 103% av alla våldtäkter begås av ”invandrare” hatar dessutom ofta också judar. Här blir det svårt för mig. Hur ser analysen ut?

Är det typ: de kapitalistiska gruppern (Judarna) med deras förtryck av subalterna, främst före det andra världskriget måste hållas tillbaka som normsättare för postkoloniala samhällen av västerländsk typ. Är det så de resonerar? Jag har svårt att se ett samtal mellan Björn Söder och hans polare där analysen ser ut så. Nej, troligen är det något nedärvt bland dessa amöbor mer av typen: jag gillar typ han, vad hette han nu Stuffen? -öhhhh…menar du Arölf Hiller? eller… nej … Hitler! – Ja, precis! Han gillade inte Judar va? – vad är judar? Skit samma, men jag hatar dem i alla fall! – Jag med!

Jag tror mer det är så ”analysen” ser ut. killar som tror att midsommarafton är i fara på grund av invandringen kan väl inte ha så värst mycket mer på fötterna än så eller?

2 svar to “Judehat bland idioter.”

  1. Hani Jazzar Says:

    first of all, did i mention:

    1. even if you wear Gucci or Armani, you don’t have to be a dick
    2. your money and shoes are not safe
    3. do not trust anyone who killed the son of the dude who created the universe

    fin

  2. as always! Good times!

Kommentera

