Om sperma i det offentliga rummet.

En av mina kollegors flickväns barn (ja, vad säger man om de inte är gifta?) jobbar som polis i Stockholms våldtäktsenhet. Ibland har hon Finlandsfärjan som objekt för utredningar. En av de första grejerna de tar fram ur sitt rape-kit är någon slags spray som identifierar sperma på så sätt att ställen där sperma finns lyser blått. Hytterna på färjorna är tydligen rena mardrömmen att få tag på våldtäktsmannens sperma eftersom det finns sperma överallt. Jag menar överallt. Senast hade hon hittat olika typer av sperma i taket!!! Nästa gång jag är på en Finlandsfärja ska jag stå upp med skor på hela resan. Jag ska aldrig sitta ner eller för den delen ta av mig några kläder.

Jag är intresserad av spermasprayen på lite olika ställen. Undrar hur det ser ut i – lärarrummet, tunnelbanan, tvättstugan, trappuppgången och hemma hos Bingo Rimér till exempel.

Kommentera

