På konferens med lärare.

Saker jag noterade var:

1. Lärarkollegiet är fult. Vi hasar runt i fulkläder, är fula och snåla.

2. Så fort lärare blir bjudna på något dyker en särskild blick upp i kollegiet – gratisblicken. Den mest timide filosofiläraren blir nu som förbytt och gör vad som helst för att komma först i fikakön.

3. Lärare vet bäst. Jag gick igenom den stora mässhallen och snappade upp en mening här och en där. Jag insåg då att dagen var dåligt upplagd. Skolverket hade stavat fel någonstans och tévattnet var kallt. All denna info på 30 sekunder ungefär.

4. Pressbyrån måste ha gjort sin sämsta dag någonsin med en kassa på typ 0:-. Om lärare får gratis morgonmacka, lunch och eftermiddagsfika kommer ingen, jag menar verkligen ingen, att köpa något i matväg i random affär.

5. Jag fick skjuts till och från mässan. Alla andra åkte kollektivt.

2 svar to “På konferens med lärare.”

  1. hahaha skratt skratt

  2. Måste vara ett Stockholmsfenomen! Här på landet är alla lärare snygga (jättesnygga!) och generösa.

Kommentera

