… och sedan kom Magnus.

I kväll var jag på gospelkonsert med Magnus nya gospelkör. Det var i många stycken en vit tillställning. Mer svart musik än gospel är svårt att tänka sig. Ett mer frikyrkligt vitt band än de som kompade är också svårt att tänka sig. Till slut kom dock de vi väntat på. Magnus. Han sjunger så bra den mannen att det är helt stört. Allt som hänt innan känns i efterhand som än meningslös introduktion. A prelude to Magnus. Från en stämma i kören gick han fram och sjöng solo på ”O hoy night” och fyllde kyrkan med den mäktiga rösten. Magnus mamma Kerstin trodde att vi tyckte så för att vi känner Magnus, men så är det inte. Personligen skulle jag helst vilja ha en konsert med bara Magnus. Jag skulle njutit av varje sekund. Sätt ihop ett band och gör det du kan: sjung! Jag skulle komma som ett skott till varje spelning. Om jag inte satt bakom trummorna förstås.

2 svar to “… och sedan kom Magnus.”

  1. I agree!

  2. Vilket fint betyg! Tack Fredrik!

Kommentera

