Telia jobbar hårt på varumärket!

Kolla in Teliainlägget nedan. Klicka på det för att se svaret. Klicka gärna också på länken Susanne bifogade. Som ni ser på länken verkar det finnas en avdelning som pysslar med sociala medier. Trots att mitt ego är stort tror jag inte direkt att Telias kundservice följer min blogg – istället har de troligen googlat på saker som ”Telia problem” typ. Jag vet inte vad man ska säga om det, men det känns lite roligt att jag fick sitta 31 minuter i telefonkö för att lösa problemet Telia skapat samtidigt som de har personal över för att googla på olika saker som kan ge problem för varumärket. Jag antar dock att Susanne säkert har något att säga om det här också, eller hur Susanne!?

6 svar to “Telia jobbar hårt på varumärket!”

  1. Hej igen!

    Vi är en liten grupp bestående av personer ur vår vanliga kundservice som jobbar med att möta kunder i olika sociala medier. Vi sitter inte bara och ”googlar” hela dagarna, utan vi jobbar den största delen av vår tid med att svara kunder via de traditionella kontaktvägarna så som telefon och e-post. Vi har valt att flytta ut en liten del av vår service till bloggar, twitter, forum och facebook eftersom det är där många frågor kring våra produkter dyker upp och då vill vi gärna hjälpa till och besvara dem direkt. Vår närvaro brukar uppfattas som positiv och vi tycker att det är väldigt roligt att få möta kunder på ett nytt sätt.

    Det är kul att höra att du har fått ett nytt simkort utskickat, om du skulle vilja ha ett innan helgen kan du besöka en av våra butiker så kan de hjälpa dig. Jag hoppas att du får en riktigt god jul!

    Med vänliga hälsningar
    Susanne Boström
    Telia Kundservice

  2. Bästa Susanne! Jag tackar å Fredriks vägnar för visad service och trevligt bemötande! Fredrik är naivt manchesterliberal och är därför allergisk mot statlig ägande (dock ej regleringar). Vi älskar honom trots detta men givetvis inte lika mycket. Vi är många som försöker få in honom på en mer pragmatisk syn på livet. Hav förtröstan då gossen fortfarande är relativt unga. GOD JUL!

  3. Jag noterar viss irritation i ditt inlägg, Susanne. Det är roligt tycker jag. Jag hade svarat likadant, eftersom jag har notoriskt svårt att vara trevlig mot jobbiga kunder (motsvarande i min bransch), men sedan jobbar jag ju inte i servicesektorn heller.

    Jag hade hellre blivit bemött efter 25 minuter istället för 31 via kundtjänst (om du och dina kollegor lagt mindre tid på google och mer på telefonen) och jag tror dessutom tror att era sociala mediesatsningar handlar mer om varumärkesbyggande än kundservice (men det kan du såkklart inte tillstå här).

    Du gör säkert ändå ett jättebra jobb, Sussane! All heder åt dig, men lite roligt är hela grejen ändå…

  4. Fredrik! Du skulle ha ringt mig istället, jag svarar direkt och kontaktar dig dessutom på sociala medier. På samma tid som det tog för Susanne att skriva svar till dig hade jag kunnat klippa till ditt simkort så att det passar i din telefon. Testa det, det funkar och jag skämtar inte. Då kan du använda din telefon innan julen! Ring om du har några frågor, annars kan jag göra ett hembesök. När ska ni börja med det, Susanne?

  5. Ibland är du som en gammal farbror

  6. Tack, Magnus!

    Ja, men är jävligt rolig gammal farbror.

Kommentera

