The blogg, the återkomst

Hej, kära vänner!

Förlåt att jag varit bort så länge med alla mina oerhört bittra och sura kommentarer över allt möjligt. Helst ville man ju fira juluppehållet med en hejdundrande come back! Av det blir det kanske inte så mycket. Jag tjurar mest vidare i vanliga fotspår som om inget hänt.

På väg hem från Åre var typ alla skyltar för hastighetsgränser och skyltar för fartkameror övertäckta med snö. Min favorit var ändå när man insåg att det skulle komma en fartkamera, eftersom det annonseras, men att se vilken hastighet man skulle hålla var omöjligt eftersom den texten var täckt av snö. Jag fick gissa lite helt enkelt – vad sägs om 70 här? Det är det säkert! Typiskt svenskt är det väl också att vi varnar för fartkameror. Själv blåser jag på alltför fort tills varning för fartkamera kommer, så bromsar jag ner till rätt hastighet förbi kameran för att sedan dra på igen. Hade jag vetat om att nu kommer det kollas lite på random hade jag satt farthållaren på den hastigheten och hållit mig till det. Förvånande nog är det, trots varningar direkt i anslutning till fartkameror, ändå folk som åker dit! Det är inte så smart det inte…

Kommentera

