3 roliga saker som hände idag.

1. Jag bad mina elever i samhällsettan att lite snabbt säga vad bron mellan Danmark och Sverige heter, så jag kunde gå vidare med att förklara naturliga monopol, men till min förvåning svarade ingen…förrän efter 15 sekunder typ. Jag tyckte jag hade ställt en fråga av typen vad heter huvudstaden i Sverige…

2. På samma lektion spårade Fredrik ur igen. Jag fick fnissatacker, pratade om kormaskinen Orvar (vad det nu är för korvmaskin) och om en elevs mammas amorteringar (hon vaknar tydligen varje morgon genom att utropa ”amorteringar”, enligt mig). Min lärarkandidat som var på lektionen fick sig i en lektion i hur det kan gå när man har lite för mycket att göra och blir lite för trött och fnissig.

3. När jag kom hem berättade Selma att hon gått till banken för att sätta in lite pengar, men det gick inte eftersom banken inte hanterade kontanter. Jepp, ni hörde rätt – banken hanterade inte kontanter. Det är då man vill backa tre steg, titta på skylten på huset, gå tillbaka igen och fråga vad det är som gått snett.

4 svar to “3 roliga saker som hände idag.”

  1. jag glömde det roligaste: min assistent Yvonne sköt ett gummiband i ögat på mig. Tack för det!

  2. Det roligaste måste ju ändå vara att du har en assistent.

  3. ja, Magnus! Så är det att jobba kommunalt. Resurserna bara flödar! lönen är hög, arbetsvillkoren goda och gratisspriten rinner likt manna ner i strupen – varje dag! Vi får också resa gratis med SAS (typ), tjänstebil och strax under 40 000:- i månaden i lön. Du kanske skulle byta bana?

    puss!

  4. Uppsats om en KO

Kommentera

