Telia klantar vidare.

Medan jag väntar på att få prata med Telias kundtjänst för att de ska kunna rätta till det senaste misstaget de fått till tänkte jag blogga lite med andra handen. Två saker fascinerar mig med deras första räkning.

1. Priser man kan läsa på deras hemsida, även när det rör sig om privatkunder, skrivs ut exklusive moms. Jag undrar varför. Är man privatkund betalar man ju moms. Jag känner mig inte så intresserad av vad Telia får behålla – utan vad jag får betala. Jag skulle tro att de flesta av Telias privatkunder håller med. Följaktligen behöver man inte betala 99:-/månad för ett Spotifyabonemang utan 113,85:- Jag undrar varför inte det jämna och fina priset är det som trycks med gigantiska bokstäver på hemsidan.

2. På tal om Spotify. Spotify Premium ingår under ett år. Det fanns inte med på den första bekräftelsen från Telia varför jag mailade och påminde. Lik förbannat försöker dem dra de pengarna. Jag blir så jävla trött på att alla företag gör ”misstag” av det här slaget. Jag förstår varför. 10% märker/orkar inte bry sig och det blir säkert en hel del pengar för Telia (och andra företag som gör samma typ av saker).

De har bra täckning, men det andra är som om de hade monopol fortfarande. Exempelvis har jag nu suttit i telefonkö i en halvtimme istället för att kunna ta helg för att de ska kunna rätta till ett fel de har gjort. Jag blir så trött…

4 svar to “Telia klantar vidare.”

  1. Hani Jazzar Says:

    economeeeee!!!!

  2. Hej!

    Jag heter Erika och arbetar på Telia Kundservice.
    På vår hemsida, under privat, så skriver vi alla priser inkl. moms. Med andra ord får du betala 99 kronor per månad för Spotify. Om du har fått beloppet 113,85 på din faktura så sträcker sig fakturan troligtvis över en längre period. Exempelvis så brukar den första fakturan man får vara för en ojämn period då vi på denna debiterar både bakåt och framåt i tiden. På en ordinarie faktura får man enbart framåt i tiden.

    Alla kan göra misstag och jag kan försäkra dig om att det inte är något Telia gör med vilje. Om vi gjort något fel rättar vi givetvis till det. Om det kvarstår några oklarheter vad det gäller Spotify eller din faktura så kan jag gärna hjälpa dig vidare.

    Skicka i så fall in dina uppgifter via formuläret nedan så hör jag av mig snarast möjligt:
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Trevlig kväll!

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson

  3. Hej, Erika!

    Det är så kul att skriva om Telia eftersom ni lägger så mycket resurser på att sitta och googla er själva. Som jag skrev förra gången skulle jag uppskatta om man slapp vänta på er i telefon i en halvtimme istället för att få PR-svar på bloggen. Det gläder mig om det är så att jag missförstått fakturan coh att ni inte gör saker på fel sätt med vilje.

    Ja, det kvarstår oklarheter. Varför fanns Spotify på fakturan in the first place. Varför är det möjligt att ta betalt för Spotify överhuvud taget? Ingen väljer väl att betala om det är ett erbjudande om gratis abonnemang? Jag tycker fortfarande det är märkligt.

    Trevlig kväll på dig också!

  4. Hej igen,

    Om du vill att vi ser över fakturan hör då bara av dig till vår kundtjänst över telefon, e-post eller via formuläret så hjälper jag eller en kollega dig vidare.

    Med vänliga hälsningar
    Erika Börjesson

Kommentera

