Cybergymnasiet gör det igen.

Tidigare har jag ondgjort mig över Cybergymnasiets obegripligt dåliga reklamkampanjer. Jag kom att tänka på det när jag fick syn på den senaste. ”Bra utbildning, skön attityd”. Vad betyder det? Och väljer någon skolan för att den har självproklamerad ”skön atittyd”? Det känner man väl själv om man är där om det är så eller inte? Det var svårt med gymnasievalet i år, tänker eleven, men eftersom de har skön attityd på Cybergymnasiet så tar jag dem! Det är ett oslagbart och överlägset argument! Har de dessutom inte en sån där snurrande maskin man kan åka runt i? Jo! Nu blev valet självklart!

Tidigare har man haft ”Våga och vinn”. Va?!

och den allra dummaste och sämsta: ”Stick inte huvudet i sanden. Våga välja valfrihet”. Läs den igen! Den är så obegripligt dum och dålig att jag får skrattanfall trots att den funnits i mitt medvetande i två år.

Gemensamt för slagorden är att de är fullkomligt meningslösa. Det förstår säkert reklambyrån. De gick nog till Cybergymnasiets ledning och ba: vad tror ni om det här? Dem ba: Det verkar ….hippt? Precis sa reklambyrån – helt down med kidsens lingo liksom. ok…., sa sa ledningen och på den vägen är det eller har de  kanske tänkt ut något smart som jag inte förstår. Jag är intresserad av vad i så fall.

Annonser

Ett svar to “Cybergymnasiet gör det igen.”

  1. […] delen populära som lärare, men har vi ingen laptop till varje elev, eller en tuff gyromaskin som Cybergymnasiet har, kommer de söka något annat. Kvalitet i skolan är notoriskt svårt att mäta – alltså […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: