Piss off, realitysåpor!

Nu har jag fått nog av skit-TV och Top Modelchannel a.k.a. tv3. Alla dessa jävla realitysåpor med den ena mer meningslösa idén efter den andra. Jag vet! Vi skapar en såpa om modeller som ska vinna ett modellkontrakt och vara på framsidan i ett nummer av valfri meningslös tidning! De kan heller inte ta saken på större allvar än de gör. De gråter om de åker ut och tycker det är totally amaaaaaaajsing om förra årets vinnare är med, eller om någon meningslös kändisfotograf gör en shooting. Eller som nån white trashtrasa sade i nått avsnitt: ”if you don’t know who (blablabla) is. you stupid” (sic.). Föresten var det nog mer tal om black trash, men skit samma. Vi har också nonsensserien project runway och blockbustern och min personliga favorit: jag-orkar-inte-ens-googla-upp-namnet, men den går ut på att idioterna ska klippa hår!!! Åh din frisyr är jätte…fin! Du vann! OMG!!!!!!thats like so amazing!!!!!!! This is the best day of my life!!!!!!really?

Eller puckosåpan masterchef (eller som den heter på svenska: mästarkocken, vilket en kompis från Skottland tyckte var kul av uppenbara skäl). Idol fattar jag: du sjunger dåligt och vann inte – ok. vi hör och fattar, men matsåpan!? Din mat är god/äcklig/fantastisk etc. ok….jag kan ju inte veta utifrån hur den ser ut hur den smakar! Så dumt egentligen.

Det de har gemensamt är att alla som är med låtsas som att det de håller på med är det viktigaste i hela universum – tjejer som åker ur top model lipar i kameran och säger saker som: jag har svikit min familj! Lite perspektiv tack och känns inte allt det här lite 2003?

Kommentera

