Företaget 3 är dumma. (vad är det med telekombranschen?)

Jag hade ett abonnemang på mobiloperatören tre. Jag ville inte ha det längre efter ett par år av olika skäl, så jag kollade om jag hade någon uppsägningstid. Det hade jag inte. Jag ringde då till Telia och bad dem portera mitt nummer till dem, vilket de gjorde. Efter ett tag fick jag en ”sluträkning” från tre på 1500:- eller vad det var. Jag ringde upp och frågade vad de höll på med. De svarade att jag inte hade uppsägningstid, men väl att man måste meddela tre månader i förväg att man vill säga upp avtalet: ursäkta, men är det ni eller jag som är dumma i huvudet? Då hade jag ju alltså tre månaders uppsägningstid!?

– Ja, det kan tyckas så, svarade tremannen…

– Ok, sa jag. Då vill jag ha ett nytt nummer för att ringa på under den här uppsägningstiden som inte är en uppsägningstid.

– Men du har ju porterat ditt nummer…

– Ja, men då vill jag ha ett tillfälligt. Du vill ju att jag ska betala för tre månader, då måste jag ju kunna få ringa under den tiden.

– Det går tyvärr inte…

-ok. Så ni har ingen uppsägningstid, men den är tre månader. Jag säger att jag kan betala för den tiden, vilket jag får, men ringa för tiden jag betalar för – det  får jag inte…?

– Ja, så kan man ju se det.

– Tack för samtalet.

2 svar to “Företaget 3 är dumma. (vad är det med telekombranschen?)”

  1. Så du betalade pengarna. Du har verkligen kommit in i rollen som en välavlönad chef. Jag hade hört av mig till KO direkt, DIREKT!

  2. haha, ja, jag har blivit en slav under kapitalet, storföretagen och allt det där…

Kommentera

