Ja till kärnraft.

Jag är för. Jag har alltid varit det och skälen är enkla – det finns inga rimliga alternativ idag. Den dag vi kommer på något smartare är jag emot, men om alternativet är kinesiska kolkraftverk och att bränna upp olja är valet för mig enkelt. Ja, men det är ju jättefarligt! Kolla på Japan! Ja, det är det. Ibland måste vi göra val och trots att det är skitfarligt med kärnkraft är jag motståndare till alla nuvarande energipolitiska alternativ; liksom alternativet att leva på ett mindre energikrävande sätt.

Jag är helt enkelt beredd att ta risken med härdsmältor och stråldöden för att kunna leva som jag gör. Så ser mitt val ut. Du kanske väljer annorlunda än jag? Det är också ok. Så länge vi lever i en demokrati får majoriteten bestämma hur vi ska ha det.

Kommentera

