Saker jag är trött på/glad av.

Gnälliga elever. Gnälliga elevers föräldrar. Negativa elever. Elever som tror att skolan är semester. Chefer som fattar dåliga beslut. Chefers chefer som inte är förmögna att fatta andra än dåliga beslut. Kollegor som är negativa och förstör.

Saker jag blir glad av: Gulliga elever. That’s about it.

Jag har en brinnande längtan att åka härifrån. Det brukar jag inte ha. De ovanstående sakerna har tagit över. Jag känner mig likgiltig inför hur allt går. Varför är det bara jag som ska bry mig? Ett jävla gnällmail till och jag reser mig härifrån och går hem.

4 svar to “Saker jag är trött på/glad av.”

  1. Jag förstår dig men du som lärare har ju i alla fall en hög lön.

  2. Usch säg inte så, jag har just börjat plugga till gymnasielärare och hoppas på att det inte blir så som du beskriver det här!

  3. Hej, Anna!

    För det mesta är det inte så, men vissa dagar, precis som i alla jobb, vill man helst kaskadkräkas så mycket att byggnaden måste stängas ner för sanering.

Kommentera

