Om att vaska andras saker.

Förra sommaren dök begreppet vaskning upp. I korthet betyder det att man visar upp hur rik man är genom att exempelvis köpa in en svindyr flaska champagne på krogen bara för att hälla ut i vasken (vaskning). Sedan har det spritt sig till allt möjligt. Exempelvis har det talas om att vaska hamburgare och mobiltelefoner. I all sin dumhet är det här ganska roligt.

Ännu roligare tycker jag det blir när man vaskar saker som inte tillhör en själv. Till exempel vore det roligt om en kollega fyller år och bjuder på tårta – bara för att se tårtan bli vaskad av mig. Ett annat kul exempel är ju om man vaskar lektioner. Äh, jag känner mig trött i eftermiddag och vaskar resten av dagen – hej då elever! Vi ses när jag vaskat klart.

Kommentera

