Det är något fridfullt här klockan 18:24

När det blir kväll och solen är framme lyser den på mina tangenter här på jobbet. Klockan är sent och jag borde ha varit härifrån för länge sedan, men det är något fridfullt på jobbet när man är här nästan själv. Mina klackar ekar i korridorerna, men den enda som hör dem är jag och vaktmästarna. Jag har precis kopierat upp och förberett nästa rollspel. Det förra avslutades idag, det nya tar vid i morgon med ny klass och et nytt avtal.

FN-rollspelet gick bra. Jag är nöjd med hur det blev till slut. Sekretatiatet gjorde en blunder vilket tyvärr dödade mycket av debatten dag två, men så är det. Man gör alltid misstag. Jag anser ändå att eleverna var duktiga sammantaget. Att ha en elev som ordförande tycker jag själv var ett vågat drag, men det gick också jättebra. Nästan lite väl bra. Vid ett tillfälle noterade jag hur en av killarna som ser ut som om han äter rakblad till frukost inte riktigt visste om han vågade sätta sig ner efter att ha ställt en fråga av rädsla för att ordföranden skulle reprimera honom, det var lite kul. Lite taskigt var det när jag efter en paus medvetet fick ordföranden att tappa masken genom att föreslå att utskottet för skog, vatten och åsneföl skulle inledas, men man får la skämta lite även om så allvarliga saker som allas vår miljö hoppas jag.

Jag är jättenöjd med min klass insats. Hade det funnits en utmärkelse för dominerande klass hade de fått den.

Imorgon är det dags igen. De hemliga handlingarna till delegationerna för ett handelsavatl ligger här till höger.

Let’s do this!

2 svar to “Det är något fridfullt här klockan 18:24”

  1. neeeeeeeeeeej men gud stackarn, var jag för hård?!

  2. nej då. Du var jättebra!

Kommentera

