We Are Hani Jazzar.

Jag är del utav ett litet band som du hör nedan. När jag började där gjorde jag det mest för att vara snäll. Jag tänkte att den här killen verkar ju vara trevlig och så ser han ju cool ut! Jag tyckte musiken var ok och jag tänkte att det här kan vara ett lökigt sätt att spela ute lite lagom mycket. Jag behöver inte så för det själv och behöver engagera mig lagom mycket – det vill säga inte alls.

Först var det texterna som slog mig. Vad sägs om den här:

And the words that the listed,
They were turned and twisted
By the people left to guide
Turning prophets into profit
On a promise that there’s only one true side
But that’s the only one true lie
And it’s the only reason why it’s left in pieces

Jag hade inte tänkt så mycket på vad Hani sjöng, men sedan fick jag den här strofen på huvudet och insåg att det helt enkelt är bra prosa.

Efter något år när bandet spelat in sig började det svänga också. Jag tycker fortfarande att den senaste spelningen är den bästa vi gjort. Varje gång. Vi spelar lite bättre, vi känner varandra lite bättre och publiken börjar också känna oss nu. Nedan finns ett utdrag från en livespelning. Det är uselt ljud, men jag tycker man hör att det är bra ändå.

De ställen vi spelat på börjar bli alltför små. Vi är helt enkelt för bra för dem. Förlåt slängen av storhetsvansinne, men det är en process. Vi har varit sämre. Vi har varit så bra som man ska vara på de här scenerna, men det är vi inte längre. Vi måste därifrån.

Du kan hjälpa oss genom att exempelvis gå in på Metero on stage och rösta på oss. Jag är övertygad om att om rätt person kommer och lyssnar på oss och framförallt ser oss och Hani på scen kan vi ta oss vidare. Hani är en på riktigt begåvad scenpersonlighet med närvaro, humor och energi på en rätt egen nivå. Jag tycker fler människor är värda att få uppleva det. På ett bananskal kan man då också få se mig rocka röven av mina trummor.

Det man kan vinna är bland annat att få spela för branschfolk. Ge oss den chansen och vi tar den.

Gå in här, logga in längst upp till höger (på Facebook) och tryck sedan på det lilla gröna hjärtat, så blir Fredrik en mycket gladare person och WAHJ får en välförtjänt spark i röven mot att få spela mera.

Tack för hjälpen kära du och trevlig påsk!

2 svar to “We Are Hani Jazzar.”

  1. vilhelm edgren Says:

    härligt att du väljer text som jag vart med o skriva 😉

Kommentera

