Jag tror inte vi blir så mycket äldre.

Idag såg jag en tjej på bussen på väg till jobbet. Hon var yngre än jag, men klädde sig som om hon var äldre. Då slog det mig – tänk om det är jag som klär mig för ungdomligt? Tänk om folk som ser mig tänker: alltså den där snubben måste växa upp och klä sig som hans ålder! Jag klär mig nu som jag klädde mig när jag var 20, men med den skillnaden att modet förändrats, men det är fortfarande jeans, t-shirt, typ, som jag använder. Kanske borde jag växa upp snart tänkte jag. Sedan kom jag återigen på att vi inte gör det.

Borde jag tycka att Arne Hägerfors eller Ingvar Oldsberg är roliga nu bara för att jag är över 30? Jag tror inte det. Jag tycker fortfarande opassande saker som jag inte vågar blogga om är sjukt roligt och varför skulle det ändra sig? Klart det inte gör! Så är det för de flesta tror jag. Vi ändrar inte humor, estetiska preferenser eller stil i största allmänhet. Alltså kommer jag skratta åt opassande skämt när jag är 65 också. Och klä mig i jeans och t-shirt, typ.

Ett svar to “Jag tror inte vi blir så mycket äldre.”

  1. En vis person sade en gång att människan aldrig förändras, de blir bara mer sig själva.

Kommentera

