på skiva med sp08a

Igår var det årets första och sista och därmed bästa skiva för mig. Jag var toastmaster, vilket är ett rätt sunkigt jobb egentligen eftersom man aldrig kan slappna av under middagen. Jag tyckte jag skötte mig hyfsat i alla fall. Det roligaste var att hålla talet till de små liven, som inte är så små längre. Jag hade lagt rätt mycket tid på det där eftersom jag må ha studenter varje år, men de tar bara studenten en gång och de är värda att det blir speciellt. Jag gör det också för att jag tycker om dem helt enkelt.

När middagen var avslutad började det roliga för mig – nämligen att prata med eleverna i mindre nyktert tillstånd. Vissa samtal handlade bokstavligt talat om liv och död och det var svårt att hålla tårarna tillbaka för en sån mespropp som jag. Andra samtal var betydligt roligare – som det med mannen jag inte känner, men som velat skaffa långt hår när han sett mig i det. Han vägrade också tro att jag var 15 år äldre än honom (vilket jag är). pluspoäng! Kul också med alla föräldrar och vem som är syskon till vem å sånt. Det är också rörande att de verkligen vill att deras föräldrar ska träffa mig – eller att jag ska träffa dem kanske. I vilket fall är det fint på något sätt.

Jag fick också träffa min enda bloggfan. Hon försökte få mig att sluta dissa Melissa Horn. Det kommer aldrig hända, men vi kunde vara överens om Maggios storhet. Just det – snobbkillen som undrade om jag gick i samma klass som Oscar får också pluspoäng. Kul var det också att se kidsen dansa. De hade de mest otippade dansstilar och jag hade ett leende från sida till sida när jag fick syn på dem på dansgolvet.

Det är ett mysigt gäng och de tar hand om varandra på ett fint sätt tycker jag. Ingen ska stå för sig själv och dricka öl liksom.

Det är sådana här kvällar mitt jobb är som finast. Avgångseleverna är så rara, fina och på väg att bli vuxna att jag blir rörd. Det har varit grymt att ha er! Tack för tillfället att vara er mentor; om än blott ett år.

2 svar to “på skiva med sp08a”

  1. Tack för att du kom!!

  2. Thanks for having me!

Kommentera

