Vilka kort ser du bra ut på?

Jag blir ibland förvånad när jag tittar på bilder som ligger på Facebook. En del människor känner jag rätt väl och jag vet att de är skitpicky med vilka bilder taggen sitter kvar på. Oftast märker du det på att en sådan person om den är taggad på typ 5 bilder. Det roliga är vilket urval som då är kvar. Oftare än inte är det bilder där personen ser helt förvriden ut och man inser att om det här är en av tusen taggningar som gått igenom den hårda gallringen tycker personen att det här är en superduperbild. Själv fattar jag ofta ingenting.

Annat som är kul med bilder är posepersonerna. Du känner en person. Ni har träffats flera gånger och du vet hur den ser ut, men när ni blir vänner på facebook undrar man först vem den nya kompisen är. Ibland har personen en bildpose som gör att personen ser ut som en annan person och man förstår att det är en väl inövad variant som syns på kort efter kort. Det här med att man är blind för vissa saker själv som andra ser tänker jag ofta på här. Alla andra ser ju och ler kanske lite i mjugg, men få säger väl något till posören. Lika bra det kanske.

Kommentera

