Mr. Deal är ett skämt.

Var så god! Vi bjuder på en glass, står det i mailet. Jaha tänkte jag. Det var ju trevligt. Man ska tydligen bara klicka på en länk, så jag gjorde det. Väl där skulle man logga in på Facebook. Efter det blev man routad till en sida där man skulle svara på frågor. Det enda skälet till att jag var kvar var för att se hur cp detta skulle kunna bli. Det var säkert 30 frågor man skulle svara på. Jag svarade nej på alla eftersom det var uppenbart att de var till för att man skulle få riktad reklam. Frågorna var av typen – är du intresserad av att halvera dina lånekostnader? (nej). Vill du byta abonemang om du tjänar 300 000 :- i månaden på det (nej). Vill du bli lycklig (nej). Jag svarade nej på allt. Slutligen skulle man fylla i sitt mobilnummer – så det gjorde jag. En kupong skulle skickas med sms. Efter detta får jag ett till mail där det står:

Så fort tre av dina vänner gått med i kampanjen får du din glass.

hahahaha! Vad är det för vansinne? Jag har nu hållit på i tio minuter med deras jävla skitfrågor för att få en glass värd tio spänn. Vad är det för värld Mr. Deal lever i? Det är liksom inte en Iphone eller nått det handlar om. Här gick i alla fall min gräns. Även om det hade varit roligt att se om det dök upp några nya villkor efter att man hasslat tre av sina vänner pallade jag inte mer. Nästa gång ska jag skriva om Pontus By the Sea. De har också skrapat ihop till ett inlägg som jag hoppas att många läser.

puzzizz å kjamizz nu alla fiiiina…..!!!!…!!….!!!!!!

5 svar to “Mr. Deal är ett skämt.”

  1. Charlotte Says:

    Det tråkiga är bara att du om du angav din e-postadress sedan fortsätter få skiterbjudanden från MrDeal…och det finns inga möjligheter att avregistrera sig…Googlar just nu på om nån vet nån möjlighet och hamnade därför på din blogg :-).

    Så hoppas att du avbröt innan du var klar…jag får väl lägga mailen som skräpmail eller nåt…

    /C

  2. Charlotte: Vart har du fått det ifrån att man inte kan avregistrera sig? Det är bara att kontakta Mr.Deal genom deras kontaktformulär på kampanjen om man vill avregistera sig.

  3. Precis. Upptäckte det sedan. Men i sina fem reklambrev om dagen de började skicka ut fanns ingen sådan information, vilket i seriösa utskick brukar ligga t ex i sidfoten. Man var som du säger tvungen att gå tillbaka och hitta kampanjsajten för glassarna…lyckades till slut :-).

  4. vad i hela helvete håller ni på med=njuder på glass när hågon fyller år,,,sen kommer det personliga frågor hur i hela friden har ni rätt att fastna hos människor med klass????

  5. Haha! Skrev just om samma sak 🙂

    Ja, vilka nötter!

    Mvh

Kommentera

