Hur man får någon avstängd från Facebook.

Alla har ju hört talas om begreppet Facerape (ja, förutom Selma då som gravt missförstod det hela när jag kommenterade någon facerape med det ordet…). En ny variant av detta skulle kunna vara att rejpa konton så att de blir avstängda. Det är tydligen lättare än man kan tro! Min vän Hani lade igår upp ett bild på honom där han låtsas suger av en svart erigerad penis. Det här var för mycket för Facebook som genast stängde ner honom. När man försöker gå in på Hanis sida är det som om den aldrig existerat. Amerikanerna fick moralpanik, trots att kortet är ganska känt och från en utställning (jag tror det är Robert Maplethorpe). Så – vill du verkligen jävlas med en polare byt ut hans/hennes profilbild till en penis och vips så blir personen avstängd från the world of faces. Århundradets Facerejp eller hur!?

2 svar to “Hur man får någon avstängd från Facebook.”

  1. Hani Jazzar Says:

    alltså, man skulle kunna tro att de börjar med en varning. Men nej nej, jag FINNS inte längre…

    Jag uppmuntrar alla som läser detta att adda picbadgen som en protest! Jag vill tillbaka till Fejjornas Värld!!! Jag saknar den…

  2. Visserligen var den beskrivna bilden förmodligen rejält förpubertal, så till den milda grad att företaget bedömde den som osmaklig. Kanske kunde man inte ens ta bilden som ungdomligt ”busig” eller ens självironiskt crazy. Hur som helst var det fel av företaget att kränka personens möjlighet att visa sin kreativitet och konstnärliga frihet. Därför visar jag nu min sympati genom aldrig upprätta ett konto på denna nämnda sidan. Jag ska som motvikt se om jag kan röra liv i min sedan 10 år sovande ICQ-sida.

Kommentera

