Vill du skapa fred?

På Facebook finns så många roliga grupper. Jag vet att det är fult att skratta åt andra och att det är fult att skratta åt människor som försöker förbättra världen, men det är så svårt att låta bli. En av tomtarna på fejjan har skapat en grupp som heter ”vill du skapa fred?”. Man förstår ju direkt att människor som går med i en sådan grupp är roliga, så jag gick med och skrev ett inlägg. Det såg ut såhär:

Precis som jag trodde svarade människor där upp mot min helt meningslösa inlaga (jag vill gärna vara med och skapa fred på HELA jorden – inte bara till exempel halva. Det tycker jag inte räcker. Vilka håller med mig!? – lite svårt att se på bilden kanske) och det är ju faktiskt roligt.

Kommentera

