Jag har blivit tjock.

När terminen började spelade vi innebandy nästan varje dag. Ja, innan de här orosmomenten och roförstörarna eleverna dök upp. Efter bandyn satt jag med tröjan av och kippade efter andan. En av lärarna tittade lite menande ner på min mage. Har det blivit några öl i sommar eller? Det hade det väl, men framförallt har jag gått upp tio kilo på ett halvår – åtta kilo muskler, två kilo…annat. Det där annat har satt sig på magen. Det gjorde det aldrig förr. För ett år sedan fanns det inget annat där än det som ska vara där. Så är det inte nu. Det här med åldern är inte bara roligt.

Ett svar to “Jag har blivit tjock.”

  1. Hahaha, det kan du ha. ; )

Kommentera

