Om det svåra med giftermålet.

Jag har svårt med giftermål. Det är jättefint när jag är på andras bröllop och jag gråter nästan alltid på dem för att det är så fint med kärlek å så. För egen del tycker jag dock att det här med att lova evig trohet är ett problem. Det är nämligen omöjligt att lova något för evigt.

Jag talade med min kandidat idag. Hon gifte sig i somras i en kyrka i Tyresö. Det visade sig att man inte fick göra tillägg till vigsellöftena. Jag hade annars haft lättare att gifta mig om man fick lägga till lite. Då kan jag lova saker!

Jag lovar att vara dig trogen i nöd och i lust tills döden eller Johnny Depp skiljer oss åt.

3 svar to “Om det svåra med giftermålet.”

  1. När du skriver att man inte får göra tillägg, gäller det då kyrkobröllop? Kan tänka mig att ett borgerligt bröllop är mer anpassningsbart.

  2. Borgligt vore ultimat – då kan ni göra vad ni vill. Bygga er egen ”kyrka”.

  3. ja, precis Peter. Det gäller Svenska kyrkan. Jepp, Jenny! det kan man tycka.

Kommentera

