Du behöver inte skämmas för att du läser min blogg!

Hej, läsare!

Jag har flera gånger stött på ett roligt fenomen. Det är när människor jag känner verkar tycka att det är pinsamt att prata med mig om saker jag skriver här. Gör inte det! Jag skriver ju här för att du ska läsa! Den här skämmigheten tar sig uttryck på olika sätt. Till exempel kanske någon råkar ta upp något som jag skrivit om som om vi pratat om det och när det kommer fram att vi inte har det, men att jag bloggat om det, tittar personen ner och skäms lite. Ett annat exempel kan vara att folk vill ta upp något jag skrivit om, men då känner sig nödgade att säga typ ”ja, asså, jag råkade komma in på din blogg, det var absolut inte meningen, men jag klickade fel och blev sedan direktroutad dit å så….”. Jag undrar varför människor känner sådär. Om jag inte ville att du skulle läsa skulle jag väl gömma dagboken under sängen istället för på Intranätet tänker jag…

4 svar to “Du behöver inte skämmas för att du läser min blogg!”

  1. för att man känner sig som en creepy stalker

  2. men det är man inte Creep! Vad fan…Jag skriver ju om saker som jag tycker är roligt/spännanded/dumt etc. Det är väl inget konstigt med att vilja läsa det om man kanske tycker att jag är lite kul sådära?

  3. Nu är det slut med det!
    Ska börja kommentera alla dina inlägg Fredrik! 😉

Kommentera

