Om en natt från helvetet

Jag var skittrött redan och jag visste att det var städdagsdöden, vilket är helvetets påfund och betyder att staden kanske har lust att städa lite på gatorna, men i 90% av fallen har de inte det. Det de däremot har lust att göra lite då och då är att bötfälla människor som i panik ställt sin bil på någon av de tomma gatorna eftersom det INTE FINNS EN ENDA JÄVLA PARKERINGSPLATS runt Hornstull när det är ”städdag”. Jag vet det eftersom jag vid åtminstone två tillfällen har åkt runt på varenda gata här och försökt hitta en plats. Det tar ungefär en timme och resulterar i stigande panik.

I onsdags var en sådan dag. Till slut insåg jag att det bara är att åka någon annanstans och parkera, så jag åkte ner till Zinken. Till slut hittade jag en parkering där. Klockan var nu 0030 och jag skulle upp 0615. Eftersom jag vet hur vidrigt det är att sova lite och att jag nu skulle få sova lite var jag sur. På Stockholms stad, på mig själv och på mitt jobb. Efter att jag ställt bilen var jag äntligen på väg till min säng. I flipflops ställde jag mig för att vänta på bussen. 9 minuter stod det på tavlan. Helt ok. Hoppar på bussen, hoppar av, börjar leta efter nyckeln hem. Liksom redan innan jag börjat leta insåg jag mitt misstag. Nyckeln ligger i väskan som jag lämnade i bilen!! Pengar har slutat vara en faktor nu. Jag gick rakt över gatan och stoppade första bil jag fick syn på. Det var en taxi. Så nu åker jag Hornsgatan ner till min bil. Hämtar min nyckel och åker taxi tillbaka.

Jag somnade nog på en minut, men Stockholms stad kan ändå dra åt helvete.

Kommentera

