Om att inte titta på TV.

Jag har så svårt att titta på TV om jag känner att jag blir mer korkad för varje ny sak jag tar in. Att kolla på TV-programmet ”debatt” är en sådan grej. Jag var intresserad av debattprogram förr. Det var roligt att ta till sig olika åsikter och fundera på vad man själv tyckte. Idag är debattprogram bara skrikiga, totalt polariserade på ett sätt som verkligheten inte är och på en alltför låg nivå. Idag pratade mina kollegor om hon som är programledare nu. Jag vet hur hon ser ut, men inte vad hon heter. Hon var tydligen bra. Bättre än de varit på länge. Bättre än Siewert Öholm försökte jag. Siewert var programledare sist jag brydde mig om det där. De skrattade lite åt mig. Han slutade 2002 ser jag på Wikipedia. (Siewert kom sedan ut som Kristdemokrat och har bland annat slängt ur sig följande sköna grej: melodifestivalen har blivit en ”manifestation av paret Gardells sexuella läggning som spottar publiken hånfullt i ansiktet”. Lite kul sådär). Då var mina elever typ inte födda.

Igår kollade jag dock lite på TV. Jag såg på ”25 worst plastic surgery results EVER”. Den kompletta listan. Den gjorde mitt liv mer komplett och mig 2 % dummare än vad jag var innan jag började titta.

Kommentera

