Ja må jag leva!

Idag fyller jag år. Jag blir 33 år gammal. När jag vaknade hade jag Imorgon är en annan dag med Christer Björkman på huvudet. Inget skämt! Jag antar att det inte är lika roligt att fylla år nuförtiden som det var när man var liten.

Jag låtsades alltid sova fast jag inte gjorde det. Utanför mitt rum stod resten av familjen med frukostbricka, ljus och presenter. Det var en pappdörr med isolering i (jag vet det för jag sparkade sönder den några år senare) och den var inte direkt lika ljudisolerande som våra studiodörrar. Det var hur som helst mysigt då. Alla var unga och livet låg framför oss. Det skulle hända många saker innan jag fyllde 33. En sak som inte längre är vid handen är att livet är framför en. Inte på samma sätt i alla fall. Då kunde man bli vad som helst. Rockstjärna, rik, resa jorden runt och plugga vad som helst var som helst. Att fylla år över 30 är att i viss mån inse att de drömmar man som ung drömde inte kom att slå in. Jag kanske låter bitter, men det är inte så farligt. Det är bara lite vemodigt.

Men så är min första tanke när sommarlovet börjar att det snart är Augusti och semestern är då slut. Sådan är jag.

Ett svar to “Ja må jag leva!”

  1. *gilla*

Kommentera

