När Fredrik blev trafikpolis vid Ringen centrum.

Vissa dagar vet man inte vad man ska skriva om eftersom man inte tänkt något kul som man kommer ihåg alternativt att det inte har hänt något annat kul att skriva om. Idag är inte en sådan dag.

Jag sitter på 4:an, minding my own business, när busschaffisen kommer bak till oss två som skulle åka vidare till Gullmarsplan. ”Någon måste hjälpa mig att backa för lastbilen framför vägrar flytta på sig”. Jag och den andra medresänärssnubben tittade på varandra. Det blev jag. Jag fick alltså hoppa ut mitt i korsningen Ringvägen Skansbrokopplet (jag hade ingen aning om att det hette så, men kollade på Eniro. Det är alltså tunnelmynningen vid busshålplatsen Skanstull jag talar om). Väl ute på gatan börjar jag med sedvanlig pondus att tala om för bilar vilka som fick köra och inte (ni kan ju tänka er diskussionerna i bilarna – vem i helvete är det där som fått ett ”falling down” utbrott!?). Vita volvon kör dit. Röda bilen backa. Ni tror att ni har grönt. Glöm det! Alla vet att polismans signal går före trafikljus. Jag är ju inte så mycket polisman kanske, men ändå! Det var helt absurt. Bilarna lydde och när bussen lyckats backa de där 15 metrarna som behövdes fick jag klartecken att hoppa in i bussen igen.

Där fortsatte jag – minding my own business – läste DN. Det finns inget att se här. Cirkulera.

Ett svar to “När Fredrik blev trafikpolis vid Ringen centrum.”

  1. Haha, najs! Jag är stolt över dig!

Kommentera

