Så mycket bättre – mardrömsuppställningen

Ett av få TV-program jag tittar på är ”så mycket bättre”. Det är slående hur stor musikalisk skillnad det är mellan de olika artisterna. E-type förstår liksom att han inte är så värst musikalisk och verkar vara en sympatisk figur. Genomsnäll liksom. Man vill att det ska gå bra när han gör sina grejer. Tomas Ledin däremot verkar inte förstå att han är ett par klasser under Laleh och Timbuktu och Eva Dahlgren också för den delen, vilket gör det hela lite jobbigt att titta på.

Jag satt häromdagen och fundrerade på mardrömsuppställningen. Alltså de artister jag allra helst skulle vilja slippa se göra covers på varandra. Faktum är att uppställningen jag skissar på troligen skulle falla under FN:n tortyrdefinition.

Jens Lekman, Melissa Horn, Jonathan Johansson, Markoolio, Crazy frog och Agnes-Nicole Winther. Som voice over vill jag se Helge Skoog. Tänk dig Jens Lekman göra en cover på valfri skitlåt med Horn. Det skulle bli så uselt att man skulle gråtkräka sig till döds.

Slutligen. Jag såg Melissa Horn på Skavlan för några veckor sedan. Det var det bästa framförandet jag någonsin sett henne göra. Jag kände mig fullständigt oberörd av det hon höll på med. Ett stort steg framåt, Melissa!

Kommentera

