Vad är din betalningsvilja för Facebook?

Många lägger timme ut och timme in på Facebook. Jag är en av dem. Ganska ofta ser jag mig själv utifrån tittandes på någons vägg som jag aldrig träffat och inte bryr mig om. Kort efter kort rullar förbi. Som en slags zombie sitter jag bara där. Jag läser ingen bok. Jag skriver ingen musik, jag umgås inte med någon. Jag bara sitter där. Ibland önskar jag att Facebook inte fanns, men jag kan inte förmå mig att gå ur. ”Alla” är ju där och man vill inte missa något. Men vad då ”något”? Hur ofta händer det på riktigt att du får någon vettig/rolig/intressant information på Facebook? Ibland såklart, men är det värt all tid?

Idag funderade jag på vad min betalningsvilja för Facebook är. Jag kom fram till noll kronor. Ett envist rykte rör sig då och då över nätet att Facebook ska börja ta betalt. GÖR DET säger jag bara. Ta en krona, så lämnar jag det för evigt och läser en bok. Förmodligen av Melissa Horn eller Bingo Rimér.

Trevlig helg nu!

3 svar to “Vad är din betalningsvilja för Facebook?”

  1. Äntligen Fidde… Det va allt 😉

  2. Die Facebook die!

  3. Jonathan, in da flash Says:

    Hahaha, att du pikar henne här till och med, not ok fredrik, not ok.

Kommentera

