Go fack yourselves!

Idag har vi haft föreläsning av Per Måhl på skolan. Mycket inspirerande. Det framkommer rätt tydligt att 1) skolledningen har inte koll på sådant de verkligen borde veta. 2) Skolverket har inte tillräckligt bra koll på vad de gör (vilket förvillar allt för oss i yrket rätt hårt) 3) En bra fråga att ställa till någon som påstår att det är på ett visst sätt i skolan är ”var står det?” Det visar sig att det här med att man förr skrev lokala kursplaner inte står någonstans. Det baserades på något slags rykte som alla, inklusive de som utformat förordningarna, trodde fanns reglerat. Det gjorde det alltså inte. 4) vi (inklusive jag) måste bli bättre på att styra in examinationer mot kunskapskraven. Det gör jag såklart redan idag, men ännu mer av den varan vore bra.

Efter föreläsningen var det dags för fackligt. Jag är inte med i facket eftersom facket är tandlöst. Med tanke på det är det för dyrt att vara med tycker jag. De som skulle gå till facket fick därmed uppmaningen av mig att, ja, go fack themselves så att säga. Rätt kul om man kommer från Göteborg – eller hur Glenn!

4 svar to “Go fack yourselves!”

  1. Fackman, that was funny.

    Why did they fack themselves?

    osv.

  2. jag vet. the possibilities are endless.. ENDLESS!

  3. Trodde det var en mer vardaglig uppmaning, det där med att gå och facka sig själv. Först nu förstår jag att det helt enkelt är en signal från dig till oss som har råd att vara med i facket, att gå för att komma i tid. Tack!

Kommentera

