Det äckliga rappen mitt i låten

Oh yeah baby, I’m at the dancefloor I want to want more, DJ play that song, all night long, oh baby.

Ungefär så här låter 96% av alla låtar jag hör på radio. Den är en överkåt brud som försöker ligga med en genom radion som skrålar något meningslöst över något tillhöres tufft beat med en jättehäftig syntslinga eller saxofon till. Jag känner mig inte så imponerad. Efter lite av den beskriva varan skall han in. Den tuffa svarta killen och rappa; men vad i helvete ska han säga om det meningslösa som den kåta bruden skrikit om? Läs låttexten ovan. Vad hade du rappat om? Nej, just det. Följaktligen blir rappen typ såhär:

ye, that’s right on the dancefloor DJ let me have some more, I’m gonna…..play that…song..on the dancefloor ye baby.

Varenda

jävla

låt.

samma jävla skit om och om igen i en kräksoppa utan slut. Jag lyssnar med stigande panik efter något nytt, men inte.

I’ve seen the future baby, it is murder.

Ett svar to “Det äckliga rappen mitt i låten”

  1. Jag tycker som du, Fredrik.

    Har du hört låten ”Hangover”? Den var till och med värd ett inlägg: http://halvlogisk.blogg.se/2011/november/lyrics-1.html

Kommentera

