Om snyggpanik.

Jag har på senare tid snappat upp ett nytt begrepp som jag gärna vill dela med mig av. ”Snyggpanik”. Jag tycker ordet är så bra att det förklarar sig själv. Jag känner dessutom att jag saknat ordet för att beskriva en företeelse – ett mycket adekvat nyordstillskott i vokabulären alltså. Som jag förstår det handlar det om när man stöter på en person som ser så bra ut att man inte riktigt kan hantera situationen. Man vet inte var man skall fästa blicken och förmågan att formulera begripliga meningar har plötsligt försvunnit. Man vill fly, men alla alternativ är som att välja mellan pest eller AIDS. Man har helt enkelt fått snyggpanik. Ett nyord från mig till dig!

Kommentera

