Ytterligare två frågor jag inte bryr mig om.

ojojoj! Om vi gör så här kanske det ska skjutas en mer eller mindre varg. Men då blir Nisse i Träskesund arg för han gillar inte vargar. Så där håller det på med vargfrågan. Så fort jag läser något som ska handla om det här slutar jag läsa. Jag bryr mig inte och jag förstår inte riktigt varför andra gör det. DN:n ledarsida har skrivit mer om vargfrågan än om svälten i Afrika eller miljöproblemen för den delen. Det känns lika relevant för mig som att skriva spaltmeter om vilken färg som är mest lämplig på lättmjölk. Blått signalerar ändå viss lätthet, medan gul…

Integritetsfrågan är en annan sådan fråga jag skiter i. Om det är ett jätteproblem att signalspanarna olagligt spanar på sina grannars otrohetsaffärer kanske vi ska fundera på avvägningsproblematiken – om de inte gör det utan kan förhålla sig professionella i sin uppgift bryr jag mig inte. Jag ser problemet, men jag bryr mig inte.

Jag undrar vad det är som gör att vissa frågor som uppenbarligen engagerar andra bara flyger rakt igenom huvud och hjärta på mig. Kanske är det för att jag har downs, jag vet inte…

Kommentera

