Kicki – the update

Ok. Tidigare har jag skrivit om Kicki Danielssons öden och äventyr. Det är en mycket spännande kvinna som har många insikter och skarpsinnigheter att komma med. Nu måste jag dock meddela att det hänt saker i Kickis liv. Först hade jag tänkt länka till den här artikeln, men då blev jag rädd att alltför få skulle orka klicka på den och läsa den, så jag har, för första gången, klippt in en text som inte är skriven av mig. Ta dig tid att läsa hela. Jag antar att det räcker med att läsa rubriken för att förstå att det här kommer bli skitskoj! Tack Christoffer på Expressen för din förmåga att sovra bland vad som är viktigt och oviktigt!

Nya flyttplaner för Kikki Danielsson

Kikki Danielsson ratar Osby och tänker i stället flytta till Söderhamn.

Samtidigt innebär det att hon måste hitta nya vänner.

– Jag får väl gå runt och knacka dörr, säger sångerskan till EXTRA.

Kikki Danielsson, 59, bor i Bollnäs, men trivs inte. Tågförbindelserna är för dåliga och vännerna få.

– Hunden, katten och jag sitter i soffan och gör ingenting, säger hon.

Extra avslöjade för en tid sedan att Kikki i stället planerade att flytta tillbaka till skånska Osby, där hon har släkt och fler vänner. Nyligen åkte hon till och med dit för att kolla på hus, men hittade inget som passade.

– Husen var nybyggda och jättefina, men läget passar inte mig, säger Kikki.

Och nu kan Extra återigen avslöja hennes nya flyttplaner. Osby är inte längre aktuellt, nu är det Söderhamn som gäller.

Nya flyttplaner

– Jag ska titta på hus utanför Söderhamn. För jag tänkte mycket när jag var där nere i Osby. Det slog mig att om några år kanske jag får barnbarn. Att åka 70 mil då, blir nog jobbigt, säger hon.

Dessutom går tågen som hon vill.

– Jag har skrutit om att det är så mycket bättre tågförbindelser från Osby. Men jag blev så besviken för nu hade de ändrat så det är likadant som i Bollnäs. Men i Söderhamn går X2000 utan byten direkt till Stockholm, säger Kikki Danielsson.

Men det finns ett problem. Kikki har inga vänner i Söderhamn.

– Jag får väl gå runt och knacka dörr. Jag måste snabbt som sjutton skaffa vänner, så jag har någon att lita på som hundvakt till exempel, berättar sångerskan för Extra.

Ett bra beslut

Men hon är ändå nöjd med sitt beslut.

– För första gången så känns det riktigt bra. Jag känner mig inte velig längre, säger hon.

Och trots väntande handlingar i tingsrätten, då Kikki är misstänkt för att ha smugglat medicinska tabletter, ser hon positivt på framtiden och firandet av sina 40 år som artist.

– Jag är på gång. I år känns det väldigt speciellt. Vi ska återförenas med Wizex och göra några jobb tillsammans.

2 svar to “Kicki – the update”

  1. högt nyhetsvärde helt klart. kändis. otippat att hon flyttar på sig. det verkar röra rätt många också. hennes släkt och vänner liksom. intressant som tusan.

  2. Mmm dessutom har hon några slagdängor på samvetet. Jag tänker inte bara på den om kokosnötter och den om vibratorn.

Kommentera

